טיפול בפוסט טראומה

מי שסובל או סבל בחייו מפוסט טראומה וודאי יודע עד כמה התחושות הן קשות ומורכבות ועד כמה המצב הזה יכול להשפיע על כל תחומי החיים. פוסט טראומה הוא מצב לפיו אדם חווה קשיים בהסתגלות ובתפקוד היום יומי לאחר שעבר אירוע טראומתי. האירוע הטראומתי הוא בדרך כלל אירוע שמלוות לו תחושות עמוקות של פחד וחרדה שמלוות את האדם שחווה אותן גם זמן רב אחרי שהאירוע הסתיים. טיפול בפוסט טראומה מסייע לאנשים לעבד את מה שעברו ומסייע הם להיפטר מהתחושות הקשות שמלוות אותם בעקבות האירוע שחוו. ד"ר ליאת בן ארי (ברש) פסיכותרפיסטית מומחית תשמח ללוות אתכם ולסייע לכם להתמודד עם חוויות שונות שחוויתם.

טיפול בפוסט טראומה באשדוד

לקליניקה של ד"ר ליאת בן ארי (ברש) שנמצאת באשדוד מגיעים מידי יום אנשים שמבקשים לטפל בעצמם ולעבד בצורה טובה יותר חוויות שעברו. טיפול בפוסט טראומה צריך להיעשות אך ורק על-ידי מטפלים מוסמכים שכן מדובר במצב רגיש ומורכב. ברוב המקרים יהיה זה טיפול פרטני, קוגנטיבי והתנהגותי, שכולל תמיכה וליווי נרחבים. אחת מהשיטות של טיפול בפוסט טראומה כוללת חשיפה לגירויים דומים לאותה חוויה שנצרבה כטראומה על מנת לעצב מחדש את הבניית המציאות. מדובר בטיפול מורכב שכולל נבירה והתעסקות במעמקי נפש האדם ולכן עליו להתבצע אך ורק על-ידי מטפלים מוסמכים לעניין.

טיפול בפוסט טראומה

מה יכול לגרום לפוסט טראומה?

כפי שציינו הגורמים העיקריים להיווצרותה של פוסט טראומה אלו אירועים מסוימים שהותירו טראומה קשה והבניית מציאות אחרת משהייתה לפני שהם התרחשו. זה יכול להיות התקפת טרור או פיגוע, תאונת דרכים, תאונת עבודה, תאונת מטוס, חשיפה לאסון כלשהו, אונס, מוות של אדם קרוב ולמעשה כל אירוע אחר שהחוויה שלו עשויה להיות טראומתית.

תסמינים של פוסט טראומה

האנשים שסובלים מפוסט טראומה בדרך כלל יעידו שחייהם לא חזרו למסלולם לאחר הטראומה שחוו. הם יסבלו מקשיי שינה, מחוסר רוגע ואי שקט, ממתח ומחרדה, ומ"פלשבקים" של האירוע שחוו. כל התסמינים האלו עלולים לגרום להם לנתק מהחברה, להסתגרות בבית, להדרדרות בחייהם החברתיים והכלכליים ולאובדן תקווה כולל. טיפול בפוסט טראומה על ידי מטפלת רגשית מוסמכת יכול להביא את המטופל לעיבוד טוב יותר של החוויה שעבר, באופן שיגרום לתסמינים האלו להיעלם או לפחות להתמעט.