טיפול בדיכאון ד"ר ליאת בן ארי

במאה העשרים ואחת, הפרעת דיכאון, נחשבת לאחת מהנפוצות ביותר, כאשר, יש לא מעט רמות לדיכאון וגם לא מעט גורמים בגינן הוא עלול להתפרץ.
מכיוון שהדיכאון עלול להחמיר ולגרום נזק משמעותי הן לסובלים ממנו והן לבני משפחתו, קיימת חשיבות גבוהה לפנות לקבלת טיפול בדיכאון. ד"ר ליאת בן ארי מטפלת בדיכאון ממליצה לפנות אל גורם מקצועי ומוסך, כבר בשלבים המוקדמים להתפרצותו.
כאמור, יש לא מעט סיבות להופעת הדיכאון כאשר הסיבות עלולות להיות תוצר של נטייה גנטית, מבנה אישיות, תופעת לוואי של תרופות ואף כתגובה למשבר מסוים אותו עובר אדם – פרידה מבן זוג, אובדן של בן משפחה ועוד..
דיכאון יכול להיות קל וכחלק מכך, הוא גם לא יפגע משמעותית ביכולות התפקוד היומיומיות של הסובלים ממנו, מהצד השני של הסקאלה, דיכאון עלול להיות גם קליני או חמור במיוחד וכחלק מכך, לגרום לפגיעה קשה בחיי הסובלים ממנו, כאשר במצבים קיצוניים הם יתקשו בכלל לצאת מהמיטה או לבצע כל פעולה יומיומית בסיסית.

 טיפול בדיכאון ד"ר ליאת בן ארי

 טיפול בדיכאון ד"ר ליאת בן ארי – סימני הדיכאון

הצעד הראשון לפנייה לקבלת טיפול בדיכאון הוא לזהות את קיומו. יש מספר סימנים נפוצים אשר יכולים להעיד על קיומו של דיכאון, בכדי להיחשב כדיכאון, הסימנים הללו אמורים להימשך לפחות שבועיים.

  • סימנים גופניים – עייפות, נדודי שינה, ריבוי שינה, ירידה או עליה במשקל (בלי כל סיבה), דיבור איטי, חוסר אנרגיה, בעיות עיכול, כאבי ראש.
  • סימנים רגשיים – תחושת עצבות, ריקנות, חוסר אונים, שינויי מצב רוח מהירים, אדישות, ירידה בחשק המיני, האשמה/ שנאה עצמית, ניתוק חברתי, בכי.
  • סימנים קוגניטיביים – קושי בקבלת החלטות, ירידה בדימוי העצמי, מחשבות שליליות (ולעיתים גם אובדניות).

כאמור, לא כל מי שמתמודד עם דיכאון חווה את כל התסמינים אשר צוינו ותסמינים אלה אינם מעידים גם בהכרח על דיכאון, אבל הם ללא ספק יכולים להוות נורה אדומה לקיומו ולכן, דורשים בדיקות.

 

שיטות טיפול בדיכאון

כאמור, בשנים האחרונות, יותר ויותר אנשים מוצאים את עצמם מתמודדים עם דיכאון וכחלק מכך, גם פותחו בשנים האחרונות לא מעט שיטות אשר ייעודן לטפל בדיכאון – חלקן נחשבות ליעילות יותר וחלקן לפחות.
כך יוצא שכל מי שיחפש אחר שיטות טיפול בדיכאון, עתיד לגלות מגוון אפשרויות ובין היתר: טיפול פסיכותרפי, טיפול תרופתי, מדיטציות, טיפול במוזיקה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טיפול באמצעות גרייה מגנטית למוח או עזרים רפואיים אחרים ועוד מגוון רחב של שיטות טיפוליות.
כמובן, שבטרם בחירת שיטת הטיפול, חשוב לאסוף אודותיה כמה שיותר מידע, הן לגבי אנשי המקצוע אשר עומדים מאחוריה, הן לגבי יעילותה והן לגבי מידת ההתאמה של אותה השיטה למצבו של המטופל ולהעדפותיו האישיות.
כאן חשוב לציין שקיימת אפשרות להיעזר במספר שיטות טיפוליות שונות על מנת לייעל את הטיפול ולהגדיל את הסיכויים להצלחתו.

הצעד הראשון להתמודדות עם הדיכאון
במקרים בהם הדיכאון אינו חמור, הפנייה לטיפול יכולה לבוא מצידו של המתמודד עם הדיכאון, אך ישנם גם מקרים בהם למתמודד עם דיכאון כלל לא יהיה מוטיבציה או רצון אפילו לעשות את הצעד הראשון בדרך לקבלת טיפול.
במקרה השני, לסביבה תומכת, יכולה להיות השפעה רבה על סיכויי ההחלמה מהדיכאון, מאוד חשוב שבני המשפחה או החברים הטובים, יפנו את המתמודד עם הדיכאון לקבלת הטיפול הנכון ויתמכו בו לאורך כל התהליך.

אם גם אתם מתמודדים עם דיכאון או חושדים כי יקירכם מתמודד עם ההפרעה, אתם מוזמנים ליצור קשר כבר היום עם ד"ר ליאת בן ארי, שהינה פסיכותרפיסטית מוסמכת, בעלת ניסיון של שנים, ולעשות את הצעד הראשון בדרך לתחילת טיפול הדרגתי, מקצועי ואיכותי.