חרדה ממחויבות כדפוס התנהגותי

על חתונות שמתבטלות ברגע האחרון יצא לכם לשמוע? לצערנו הרב זהו לא דבר נדיר, אלא מאוד שכיח. ובמקרים עוד יותר קיצוניים אחד מבני הזוג בכלל לא מגיע לערב החתונה מתוך חרדות וחששות. ממה נובעות החרדות? מה גורם לאותם אנשים לברוח מהמחויבות לקשר הזוגי? חרדה ממחויבות נחשבת לחרדה מאוד שכיחה בקרב המון אנשים ולא רק בהכרח בקשר זוגי, אלא בעוד המון תחומים בחיים כגון: עבודה, לימודים, חברים, משפחה. ברגע שאדם מרגיש חרד הוא בעצם מאבד את הביטחון העצמי ואינו מסוגל לקחת צעד משמעותי שעלול לשנות את חייו. האם ניתן להתמודד עם התופעה ולטפל בה בצורה נכונה? על כך אכתוב במאמר הבא:

חרדה ממחויבות

כל אדם בעל אופי שונה ודפוסי התנהגות שונים, דפוס ההתנהגות מתגבש עם השנים וחלקו הרב מושפע בתוך מוסכמות חברתיות. לכל אדם יש צורך מצד אחד ללכת עם מה שהנורמה מכתיבה לו ומצד שני גם לפרוץ את אותה נורמה ולחוש שהוא עושה דברים עבור עצמו ולפי מה שליבו מאמין בו. אנשים שסובלים מחרדות ממחויבות מאוד מתקשים לפרוץ את הנורמות שהם מכירים, מתוך אי ידיעה מה יביא המחר וחשש רב מחוסר שליטה. לדוגמא: אדם שסובל מחרדה ממחויבות יהיה לו מאוד קשה לעמוד בלחץ של תשלומים לשכירות עבור דירה, עצם המחשבה על המחויבות יוצרת סוג של אנטי והתרחקות מאותה סיטואציה. אדם שסובל מחרדה ממחויבות חייב לעבור טיפול בחרדה עם איש מקצוע על מנת שיוכל לשקם את חייו ולהיות חלק מן החברה בצורה נורמטיבית ושלמה.

חרדות מקשר זוגי ארוך

קשר זוגי מחייב הוא חרדה בפני עצמה, במיוחד כאשר חוסר הביטחון כלפי בן הזוג שבקשר גובר. כאשר נוצר חוסר בטחון בקשר, קיימת התרחקות וספקות רבים לגבי בן הזוג ומכאן מתחילות לצוף החששות. חרדה ממחויבות בקשר זוגי יכולה לבוא לידי ביטוי בהתחמקויות ממענה טלפוני, תיאום דייטים ופגישות, בריחות קטנות שהמשמעות שלהן היא בעצם מאוד גדולה. כאשר קיימות ספקות, חוסר אמון נוצרים קונפליקטים רבים בקשר, דבר שעלול להוביל לקריסתו של הקשר והטיפול הנכון יהיה לפנות לטיפול זוגי יחד עם פסיכותרפיסטית, הטיפול יבחן את מצב החרדות, יעזור לשקם את המצב ויוכל לבנות קשר זוגי טוב יותר עבור שני הצדדים.