חרדת בחינות בקרב בני נוער

חרדת בחינות מאופיינת לרוב במצוקה נפשית לקראת המבחנים ותוך כדי המבחנים. החרדה עלולה להופיע בגיל מוקדם ובמידה ולא מטפלים בה כפי שצריך באמצעות טיפול בחרדה, הבעיה עלולה להחריף ואף להתפשט בתחומים נוספים שאינם קשורים לבחינות.

בתור הורים אנו נהנים לראות את הילדים שלנו גדלים ועוברים חוויות חדשות, אך כאשר מורגש שמחוויות חדשות אילו, הילדים שלנו הופכים להיות חרדים ומודאגים, גם אנו הופכים למודאגים וחושבים איך ניתן לעזור לילדינו.

 

חרדת בחינות- איך היא באה לידי ביטוי?

בחינות עלולות להיות מלחיצות במיוחד לבני הנוער, במיוחד בתקופת הבגרויות בתיכון, אשר עלולות להשפיע רבות על עתידיהם. חרדת בחינות באופן לא בריא, בא לידי ביטוי בהסתגרות ממושכת בחדר, בצורך להיות לבד, חוסר קשרים חברתיים, חוסר ביטחון עצמי, לחץ באופן תמידי לפני המבחן וגם במהלך המבחן. הלחץ נובע מהחשש לכישלון, "ממה הסביבה הקרוב תגיד?" "אמא ואבא?", שיפוט עצמי מאוד גבוה, למרות שילדיכם יודע את החומר ולמד אותו שוב ושוב, האני הפנימי שלו אומר לו שהוא עלול להיכשל והפחד מהכישלון מהדהד בלי סוף.

 

מה ניתן לעשות כדי לטפל בחרדות?

כאשר אתם מבחינים שהחרדת בחינות הורסת את התפקוד היום יומי של ילדיכם, רצוי ואף צריך לערב איש מקצוע, באמצעות טיפול בילדים ונוער, טיפול בחרדה. פסיכותרפיסטית מקצועית, אשר תלווה את ילדכם, תהיה קשובה לבעיותיהם ותעזור להם למצוא כלים להתמודדות עם החרדות. באמצעות הטיפול ניתן להגיע לשורש הבעיה וכך הרבה יותר קל גם לפתור אותה. על מנת לשפר את המצב חשוב מאוד קודם כל להכיר בכך שיש בעיה, להכיר בחרדה ותוך כדי טיפול גם להבין ממה היא נובעת. אף בן נוער לא צריך להתבייש מכך שהוא סובל מחרדת בחינות, אלא להיפך, החרדה אומרת שחשוב מאוד לילידכם להצליח, אך החשש מהכישלון מתגבר עליהם.

אני מזמינה את ילדיכם להגיע אליי לטיפול ויחד נצליח להגיע לשורש הבעיה ולטפל בה, אני סבורה ובטוחה שבאמצעות טיפול נכון ומכוון נוכל להגיע לתוצאות וילידכם יצליחו לחזור לתיפקוד יום יומי נורמטיבי ומוצלח.

לתיאום פגישה עמי חייגו: 052-8029922