חרדות שכיחות בקרב בני נוער

גיל ההתבגרות עלול להיות תקופה לחוצה המשתלבת יחד עם שינויים הורמונלים. חרדה היא תופעה שכיחה במהלך גיל ההתבגרות, אך למרות שכיחותה, יש להבחין האם חרדה זו הינה בגדר הנורמה או פוגעת בחייו של המתבגר.

 

חרדות בקרב בני נוער עלולות לנבוע ממבחן גדול וחשוב, לחץ חברתי, אירוע בו הפוקוס עליהם ועוד. החרדה עלולה להיות דבר טוב, כל עוד היא בגדר הנורמה ומסייעת להתמודדות במצבי מתח, בהם הגוף שלנו חייב לפעול. כשהחרדה הופכת להיות מוגזמת וללא כל היגיון, היא משתלטת עלינו, אנו לא שולטים בה ואז המצב הופך להיות חמור המצריך טיפול בחרדה.

איך החרדה באה לידי ביטוי?

ברוב המקרים החרדה באה לידי ביטוי בקרב בני נוער ברצון להתבודדות, הם אינם פוגשים חברים, מסתגרים בחדרם ומנתקים קשרים. התקשורת מאוד מצומצמת עם כל מי שקרוב אליהם וביטחונם העצמי ירוד. כשמצב זה קורה יש להתחיל טיפול בחרדה על מנת לנהל אורח חיים בריא ונורמלי ואף מהנה.

מהם התסמינים של חרדה לא בריאה?

כאשר חשים דאגה או פחד ללא כל סיבה, זוהי חרדה לא בריאה, כשיש אירוע מסויים בו מתכוננים אליו רבות לדוגמא מבחן, זוהי חרדה בריאה, מכוון שזוהי חרדה שעוברת, אך אם אתם נמצאים במצב של חרדה תמידית ללא כל סיבה, זוהי חרדת יתר שאינה בריאה. כאשר דואגים באופן קיצוני מפעילויות שגרתיות, ישנה סיבה לדאגה, זהו תסמין של חרדה קיצונית ולא בריאה, לדוגמא כאשר בודקים באופן קבוע " האם היתי בסדר"? "האם היתי צריך להתנהג אחרת?" "אולי לא פעלתי טוב"? זהו תסמין לחרדה לא בריאה אשר פוגעת בנפש ובתפקוד היום יומי.

כיצד מתמודדים עם החרדה?

הדבר הראשון והחשוב ביותר עבור ילדים בגיל ההתבגרות וגם מבוגרים שחשים חרדה, הוא להכיר בקיום החרדה. כאשר ישנו זיהוי של המצבים שמעוררים את תחושת החרדות ומכירים בחרדה עצמה, זהו תהליך ראשוני חשוב לטיפול בבעיה. באמצעות טיפול בחרדה מקצועי, ניתן להתחיל לזהות את הבעיה, להכיר בה ולהתחיל בטיפול שיתרום להורדת הלחצים, התנהלות נורמטיבית בחברה ותחושה טובה יותר.

אם ילדיכם סובל מחרדות, זוהי לא בושה, כולנו עוברים דברים בחיים שיכולים להוביל אותנו למצבי חרדה, אני מזמינה את ילדיכם אליי לטיפול בחרדה ויחד נוכל להגיע לשורש הבעיה ולטפל בה על מנת שיוכלו לחזור לתפקוד חיים נורמטיבי ובריא.

 

לתיאום פגישה עמי חייגו  052-8029922