חרדה ממעברים וכיצד היא משפיעה על חיינו

החופש הגדול בעיצומו ובקרוב יתחילו ילדי ישראל את הלימודים בגנים ובבתי הספר. מעברים בין גן ילדים לבית ספר יסודי או מעברים מבית ספר יסודי לחטיבת ביניים הם דוגמה לקושי אתו הילדים שלנו מתמודדים. יתכן כי בימים אלה הם לא מבטאים זאת בצורה מפורשת אך ככל שיתקרב מועד פתיחת שנת הלימודים החרדה צפויה לעלות. חרדה ממעברים באה לידי ביטוי בדרכים רבות. תפקידנו כהורים לזהות אותה ולתת לילדים שלנו את הסיוע המתאים.

חרדה לאחר גירושין בקרב ילדים

חרדה ממעברים בקרב ילדים

הילדים שלנו מגיבים בצורה מידית למעברים. תופעת חרדה ממעברים אצל ילדים מתבטאת ברגרסיה בהתנהגות ובביטוי פיזי ללחץ הנפשי בו הם שרויים. חשוב לזכור כי ילדים מטבעם, בגילאים מסוימים, הם בעלי יכולת הסתגלות מהירה למצבים חדשים ומוצאים את דרכם. לילדים המבטאים קושי רב יותר רצוי למצוא פתרון כגון טיפול בחרדה על מנת לטפל בחששות ובפחדים המלווים במעבר למקום חדש. בין אם מדובר במעבר לסביבה חדשה לחלוטין כגון מעבר דירה לעיר חדשה, ובין אם מדובר במעבר מגן ילדים לבית ספר, יש לדאוג להכנה מוקדמת ככל האפשר. כאשר הילדים מעורבים בתהליך, שותפים לדרך וכאשר דעתם נשמעת, קל יותר להתמודד עם המעבר. חשוב לאפשר להם לבטא את החששות שלהם ולתת להם מקום. 

התמודדות עם מעברים

גם אנחנו כבוגרים מתמודדים עם מעברים כמעט כל חיינו. השירות בצה"ל, מקומות עבודה, בחירת מוסד לימודי וכדומה. כל מעבר כזה טומן בחובו התמודדויות לא מעטות. לעתים חרדה ממעברים מתארת איזה שהוא קושי הסתגלות כללי הבא לידי ביטוי בצורה חדה יותר כאשר אנחנו לפני מעבר משמעותי בחיינו. טיפול פרטני עם מטפל מוסמך ומקצועי מסייע לכם להבחין בנקודות החולשה הללו ולמצוא דרכים להתחזק ברגעים אלה. מסגרת טיפולית יכולה ללוות אותנו בחיינו הבוגרים בהתמודדות עם מצבים הנראים לנו גדולים מיכולותינו. ניתן להתמודד עם מעברים ועם החרדה המלווה אותם על ידי הכנה והבנה של התהליכים מהם הם מורכבים. חשוב לנקוט בגישה אקטיבית גם אם הקושי גורם לנו להסתגר בתוך עצמינו.

ד"ר ליאת בן ארי פסיכותרפיסטית מוסמכת לטיפול בחרדה, טיפול פרטני וטיפול רגשי.

לתיאום פגישה אישית חייגו: 052-8029922