חרדה מחופשה מהעבודה

מה אנחנו יודעים על אנשים שהם חולי עבודה, או בעגה המקצועית Workoholics? אנו רואים אותם עובדים סביב השעון ומחוברים ברוב שעות היממה לטלפון נייד או מחשב נישא. הם מוטרדים באופן מתמיד מהנעשה במשרד, במפעל או בבורסה וכל עולמם סובב סביב העבודה שלהם. אך מה קורה לאותם אנשים כאשר הם נאלצים לצאת לחופשה? חרדה מחופשה מהעבודה היא תופעה קיימת בקרב אנשים אשר אינם יודעים לקחת פסק זמן.

טיפול בחרדה

מהי חרדה מחופשה וכיצד היא מתבטאת?

הצורך של אנשים המוגדרים כחולי עבודה להיות רלוונטיים ומעודכנים בזמן אמת הוא רב. הם מרגישים שהקרקע נשמטת תחת רגליהם כאשר הם נאלצים לקחת פסק זמן של כמה ימים מהפעילות השוטפת. כאשר המשרד כולו יוצא לחופשה מרוכזת או כאשר מסתמנת חופשה משפחתית, הם מתחילים לפתח תסמינים של חרדה. קשה להם להיפרד מלחץ השגרה המעיקה המלווה בקשיים רגשיים אחרים אתם מתמודדים חולי העבודה. טיפול בחרדה מסייע לאנשים בעלי הדפוסים הללו לטפל בקשיים הרגשיים ולהבין כי פסק זמן הוא שלב נחוץ והכרחי לחידוש הכוחות והאנרגיות. חרדה מחופשה מהעבודה באה לידי ביטוי בדכדוך ובהסתגרות של ממש בימים הראשונים. לוקח לסובלים ממנה מספר ימים של הסתגלות לסביבה אחרת שאינה משרד, נסיעות לעבודה וכדומה. כאשר מבחינים בכך, רצוי לפנות לטיפול מתאים.

שגרת עבודה לחוצה ונזקיה המצטברים

רבים מאיתנו חשים כי הם שבויים בתוך שגרת עבודה לחוצה ומלחיצה. ישנם מקומות עבודה בהם קצב העבודה הוא היסטרי ומצריך יכולות לתת מענה ולתפקד תחת לחץ. חופשה יזומה נתפשת כבזבוז זמן עבודה יקר, מכאן מתחילה להתפתח חרדה מחופשה. עובדים הנדרשים לבצע מספר רב של משימות בו זמנית עלולים למצוא את עצמם במצב של סטרט מתמשך. מחקרים מראים כי לסטרס ישנה השפעה הרסנית על חיינו מבחינה בריאותית ונפשית. טיפול פרטני יכול להוות מקום של חקירה פנימית ואישית האם אנחנו בנויים לשגרת עבודה תחת לחץ וכיצד למתן את עצמינו ואת תגובותינו לסביבה. הדחף שלנו להיות המבצעים הטובים ביותר, להגיע להישגים ולהתקדם, גובה מאיתנו לעתים מחירים שלא תמיד אנו מודעים להם. לכן, כאשר אתם מתחילים לחוש בחוסר אושר, חוסר סיפוק או תחושת החמצה, זה הזמן לבצע חישוב מסלול מחדש.

לתיאום פגישה חייגו: 052-8029922