חרדה לאחר גירושין בקרב ילדים

לילדים בכל הגילאים ישנה נטייה לפתח חרדה בעקבות גירושין של הוריהם.
חרדה לאחר גירושין בקרב ילדים היא תופעה ידועה אשר לה השלכות רבות.
כאשר בני זוג מחליטים על פירוק התא המשפחתי, חשוב מאוד לבצע את התהליך בצורה שקולה ואחראית.
הכוונה נכונה וליווי מקצועי הם פרמטרים חשובים ביותר הנוסכים בילדים הרגשה של בטחון ושליטה.
בכדי שנוכל לסייע להם לצלוח את המערכה אתה הם מתמודדים, רצוי לזהות את המצב הנפשי בו הם שרויים, לצמצם את מצבי החרדה ואם היא קיימת, לטפל בה עד כמה שניתן.

דיכאון אצל ילדים

דרכים לזהות חרדה לאחר גירושין בקרב ילדים

בין אם תהליך הגירושין הוא בהסכמה הדדית ובין אם הוא נעשה תוך כדי מאבקים הדדיים וקשים, הילדים סופגים את רוח הדברים ומשליכים את הכל על עצמם.
תחושות אלה מביאות לשינוי ניכר בהתנהגות היום יומית של הילדים. לפתע אנו נוכחים בחוסר בטחון ובפחדים שלהם לבצע פעולות שעד לרגעים אלה נחשבו לשגרתיות.
אנו מזהים קושי אדיר בקימה בבוקר למסגרות החינוך ובהתמודדות חברתית, הליכה לחוגים, או להישאר לבד בבית ללא אחד מההורים. טיפול בחרדה נוגע בין היתר גם בצורך ההולך והגובר שלהם בהגנה ובניסיון שלהם שאינו מרפה לחבר בין הוריהם ולאחד אותם מחדש.
באמצעות הטיפול נעניק לילדים תחושת שליטה על חייהם, נכין אותם לעתיד לבוא, היכן יתגוררו, ומה יהיה סדר יומם החדש, ונלמד אותם לא לפחד משינויים.
כאשר החששות הם רבים, החרדות גוברות ככל שאי הודאות בחייהם גדלה. הם חשים שאין פתרון לבעיותיהם ואין מוצא לרגשותיהם.

התמודדות עם חרדה לאחר גירושין בקרב ילדים

הילדים שלנו, נפלאים ונבונים ככל שיהיו, זקוקים יותר מכל להורים חזקים ומאוחדים בדעותיהם. כאשר החוסן האנושי העוטף אותם מתערער, מתערערים גם הגבולות אשר הנחו אותם בחייהם, המסגרת המשפחתית לה היו רגילים ולשגרה.
עם כל הקושי שבדבר, יש לפנות לטיפול משפחתי על מנת להקל על הילדים כמה שיותר.
החרדה קיימת והיא בלתי נמנעת. יש לגייס תעצומות נפש לא מעטות עבור ילדינו בכל לעזור להם לצלוח את תקופת ההסתגלות הלא פשוטה לשינויים שחלים בחייהם.
חלק מהילדים נדרשים לעבור מקום מגורים, להחליף בתי ספר ולהתנתק מחבריהם. זוהי מעמסה אדירה עבורם המוסיפה משקל כבד על החרדות שנוצרו.