חזרה לשגרה – האם זה רע?

אנו עסוקים כל העת בשגרת חיים לא פשוטה. לעתים היא רווייה במתחים ובלחצים המקשים עלינו את ההתנהלות היום יומית. השגת יעדים במקום העבודה, התמודדות על תפקיד, אתגרים בזוגיות ועם הילדים, כל אלה הם רק חלק מהקושי אותו אנו עוברים ביום יום. כאשר אנו יוצאים לחופשה ארוכה וממושכת, מטען גדול וכבד יורד מעלינו. באופן טבעי, אנו רוצים לשמר את התחושה הזאת מבלי לחשוב על חזרה לשגרה. 

לשמור על שפיות

חזרה לשגרה אחרי החגים

כאשר אנו מדברים על "אחרי החגים" אנו מתייחסים לרוב לחגי תשרי ולפסח. כנהוג במדינת ישראל, מועדים אלה בשנה מתאפיינים בימי חופשה ארוכים מהרגיל. המסגרות החינוכיות אינן פועלות, מקומות העבודה מקצרים את ימי הפעילות ולרוב, אנו נוהגים לנצל את ימי החופשה העומדים לרשותנו. נוצר מצב מעניין בו כל המשפחה נמצאת יחד כל הזמן, דבר שאיננו מורגלים אליו. הגעגוע ותחושת החסך הם עצומים ואנו מייחלים לתקופת החגים בכדי להשלים את החסר עם הילדים ועם יתר בני המשפחה. יש הנוטים לפתח דיכאון כאשר השגרה מופרת. טיפול בדיכאון יכול לסייע למי שסובל מדיכאון בחגים עצמם. לאחר החגים, חזרה לשגרה עלולה להיות קשה עבור מי שלא הספיק לנוח ולהתאוורר. הרצון להספיק ולחוות חוויות עם הילדים אל מול תחושת הזמן ההולך ואוזל, גורמים לנו להבין כי אנו מוכרחים לבצע שינוי בניהול הזמן שלנו. חזרה לשגרה אחרי החגים היא מעין התעוררות למציאות בה אנו מבינים כי מותר לנו גם לעבוד וגם ליהנות.

החלטות חדשות עם חזרה לשגרה

חג הפסח שזה עתה הסתיים, היה מלווה בלא מעט מפגשים משפחתיים. מפגשים אלה מטבעם הם מורכבים וטעונים. ישנם יחסים מורכבים עם המשפחות המורחבות המשפיעים על מערכת היחסים הזוגית. דוגמה לכך הם יחסי כלה וחמות, אי קבלת בן או בת הזוג במשפחה הגרעינית וכיוצ"ב. חשוב מאוד להביא את הסוגיות המורכבות הללו לטיפול משותף. טיפול זוגי מאפשר לשני בני הזוג לשחרר מועקות, מתחים ותסכולים אשר הצטברו לפני החגים ובמהלכם. חזרה לשגרה טובה ונכונה מאפשרת לכם לעמוד בהחלטות חדשות אותן קבלתם עם עצמיכם לעתיד לבוא.