זוגיות פרק ב' עם ילדים

כיום אחוזי הגירושין במדינת ישראל הם נורא גבוהים, אך למרות זאת קיים הצורך הבסיסי והאנושי של כל אדם לזוגיות ואהבה. פרק ב' בחיי הזוגיות מורכב ממשפחות שהתפרקו והורכבו מחדש, לרוב לאחד מבני הזוג יש ילד אחד ויותר.

הקמת משפחה חדשה בזוגיות עם ילדים

זוגיות פרק ב' בחיים, המורכבת ממשפחות עם ילדים, הינה דבר מאוד לא קל.

הרכבת המשפחות הינו תהליך לא פשוט, שלעיתים מאוד נדירות יוכל להתבצע באופן חלק. השינוי דורש המון סבלנות אחד כלפי השני, הסתגלות ושיח פתוח על מנת להכיר, להפתח ולהכנס לעולמות חדשים אחד של השני. באופן מאוד הגיוני בני הזוג והילדים מגיעים עם משקעים מהזוגיות הקודמת, מתהליך הגירושין, שהוא אינו פשוט כלל ומאוד מכאיב, תקופת ההחלמה מכאב זה עלולה לקחת זמן רב. כאשר בני הזוג מאושרים ומחכים בהתרגשות ליצור משפחה וזוגיות חדשה, לילדים זוהי עלולה להיות תקופה פחות נרגשת ומשמחת. שינויים אילו עלולים לגרום לחוסר בטחון אצל הילדים והתעסקות בשאלה איך הזוגיות החדשה תשפיע על היחסים של הוריהם הביולוגים יחד איתם, עד כה הם היו רגילים למסגרת מסוימת, עם זוגיות "נורמטיבית" של הורים ביולוגים וכעת כל מה שהכירו עד כה נעלם ובנוסף יאלצו להתמודד עם  אחים חורגים שלא הכירו מעולם והם הופכים להיות חלק ממשפחתם,  מצב לא פשוט כלל מבחינה נפשית ופסיכולוגית לכל ילד, הדרכת הורים באמצעות טיפול מקצועי תספק כלים להורים כיצד להתמודד ולעזור לילדים בתקופה רגישה זו. על מנת לאפשר סיכוי מוצלח לאיחוד המשפחות, חשוב מאוד לתכנן מראש איך המשפחות ישתלבו ויתפקדו יחדיו כמשפחה אחת, תכנון זה צריך להתבצע בטרם בני הזוג עוברים להתגורר יחדיו או נישאו. תכנון זה יתרום לבניית יסודות חזקים לפני שבני הזוג מחליטים לגור יחדיו במשותף או להינשא. זמן זה הוא בעצם זמן הסתגלות, המאפשר לכול בני המשפחות להתרגל לרעיון של המשפחה החדשה ולהרגיש עם כך יותר בנוח, עד כמה שניתן במצב זה. תפקיד ההורים בתקופה זו הוא לתת עדיפות עליונה לילדים, לתקשר באופן הכי פתוח וגלוי עם הילדים, על מנת שירגישו בטוחים ולאפשר להם זמן הסתגלות לחיים החדשים.

 

התמודדות עם ההבדלים בין המשפחות

באופן טבעי ישנו שוני בין אדם לאדם, בין משפחה למשפחה וזוג לזוג. כאשר מרכיבים שתי משפחות שונות לחלוטין למשפחה אחת, צף השוני בין המשפחות ומצב זה עלול לגרום לתסכול רב בין כל בני המשפחה. השוני בא לידי ביטוי בהרגלים, אמונות, דרך חיים, מצב כלכלי ועוד. כאשר ישנה הסכמה בין בני הזוג לגבי הגישות לחיים וכמובן האופן בו הם מתכוונים להתמודד עם גישות אילו, מצטמצמת תחושת חוסר ההבנה, הגנה של ההורים על ילדיהם באופן עודף, תקשורת לא נעימה וחוסר הסכמה בין בני הזוג.

כאשר אתם בפרק ב' בחיים ומעורבים ילדים חשוב מאוד לקחת זאת ברצינות ולעשות הכל על מנת שהמשפחה החדשה תחזיק מעמד ובאופן נעים לכם בני הזוג וכמובן גם לילדים, באמצעות הדרכת הורים אצלי בקליניקה נוכל יחד להתגבר על משברים, לספק כלים ודרכי התמודדות עם הילדים על מנת שתוכלו לחוות את פרק ב' בחייכם בצורה הטובה ביותר יחד עם ילדיכם.

לתיאום פגישה עמי חייגו: 052-8029922