מה קורה לזוגיות לאחר לידה?

לידה היא אירוע מרגש ומכונן, מסעיר ומלהיב, מיוחד ובלתי נשכח. יחד עם זאת, לידה יכולה גם להיות אירוע שמעמיד את הזוגיות במבחן לא פשוט בכלל. האישה היולדת בדרך כלל מלאה בהורמונים ובהתרגשויות, עסוקה בתינוק ובהחלמה של גופה , מה שלא תמיד מותיר זמן לטיפוח הזוגיות. זוגיות דורשת עבודה רבה כל הזמן על מנת להצליח. זוגיות לאחר לידה היא זוגיות שעומדת למבחן אולם היא בהחלט אפשרית. ד"ר ליאת בן ארי (ברש), מטפלת זוגית מוסמכת, מטפלת בזוגות רבים שנקלעו למשבר בעקבות לידה ומסייעת להם לפתוח את ערוצי התקשורת ולחזק את הזוגיות על אף הצטרפות התינוק למשפחה.

זוגיות לאחר לידה – למי יש זמן?

אחד הדברים שאני שומעת כל הזמן הוא שאין זמן לשימור זוגיות לאחר לידה. התינוק שגוזל את מרבית תשומת הלב של ההורים, הררי הכביסות, הניקיונות…. ולמי בכלל נשאר זמן להשקיע בקשר הזוגי? אני מאמינה שתחזוקה של קשר זוגי אינה דורשת זמן רב. מספיקה ההתכווננות לזה, מספיקים המאמץ והמחויבות שנוטלים עליהם בני הזוג בשביל שהקשר לא ייפגע. מספיק שכל אחד מבני הזוג ישים את הזוגיות במקום גבוה בסולם סדר העדיפויות בשביל שהיא תישמר ולא תיפגע.

 

זוגיות לאחר לידה

פגיעה בערוצי התקשורת בין בני הזוג

ערוצי תקשורת פתוחים ותקינים הם בין הגורמים שיכריעו את עמידות והצלחת הזוגיות שלכם. זוגיות לאחר לידה פעמים רבות נפגעת בשל חסימות כאלה ואחרות בערוצי התקשורת. במקרה שהגעתם למצב שכזה תוכלו לפנות לד"ר ליאת בן ארי, מטפלת רגשית וזוגית מוסמכת, שמסייעת לזוגות בדיוק בנושא של פתיחת ערוצי התקשורת. חשוב לזכור כי לידה היא אירוע משמח אך עם זאת מטלטל ועשוי לפגוע בקשר הזוגי. טיפול זוגי מקצועי יכול לפתור את המהמורות וללמד אתכם לתחזק קשר זוגי ביחד עם התוספת החדשה למשפחה.

זוגיות במשבר לאחר לידה

זוגות רבים מגיעים למשבר של ממש לאחר הלידה ואפילו כמה חודשים לאחריה. הסיבות למשבר ברורות ומדובר במשבר נפוץ שמתקיים אצל זוגות רבים. חשוב להבין כי זהו מצב שכיח ולא כדאי לוותר על הזוגיות כל-כך מהר. ישנן פעמים שדווקא טיפול פרטני שבו רק אחד מבני הזוג יושב בטיפול הוא עדיף יותר וישנן פעמים שטיפול זוגי יעשה את העבודה. הדבר החשוב הוא לפנות לעזרה ולא לוותר על הקשר, על אף המשברים והקשיים.