זוגיות במשבר מה עושים?

זוגות רבים נקלעים במהלך השנים למשברים, בגלל סיבות שונות. הסיבות למשברים יכולים להיות סיבות כלכליות, או סיבות אחרות, הקשורות לשינויים שעוברים בני הזוג ולנתק בתקשורת ביניהם ובמערכת היחסים שלהם. כאשר בני זוג מגיעים למשבר, הם מרגישים שהם בעין הסערה, והם לא יודעים כיצד להמשיך מכאן. אולם משברים זוגיים הם נפוצים, וניתן להתמודד איתם, ואפילו לצמוח מהם לזוגיות טובה יותר, אם רק רוצים.
בזוגיות במשבר לפעמים שני בני הזוג רוצים להתמודד עם המשבר, ולפעמים רק אחד רוצה לתקן, והשני לא מוכן לדבר או להקשיב, ולכן צריך לדעת כיצד להתנהל במצבים אלו.

זוגיות במשבר מה עושים?
זוגיות במשבר מה עושים? ד"ר ליאת ברש

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתמודד עם זוגיות במשבר

  • אל תוותרו. הזוגיות שלכם חשובה, לכם, בראש ובראשונה, לילדים שלכם. אל תוותרו על ניסיונות לדבר זה עם זה או לשקם את הזוגיות מחדש.
  • צאו לחופשה יחד. כן, למרות שיש עכשיו קושי, ותחושת משבר קשה, יציאה לחופשה משותפת עוזרת לכם לחזור ולחוות חוויות טובות יחד, וליהנות יחד כמו זוג צעיר. עשו דברים שאתם אוהבים יחד, רק אתם למשך כמה ימים. זוהי הזדמנות טובה להיזכר בכל הדברים שמשכו אתכם זה לזו כשהייתם צעירים.
  • בחרו לכם פעילות משותפת, רק עבורכם, כמו חוג משותף, או פעילות גופנית משותפת. למשל, ריקוד, או ספורט יחד. כל מה שיגבש אתכם וייתן לכם חוויות משותפות, ושבירת השגרה הביתית. חפשו פעילות מהנה, ששניכם תיהנו לעשות יחד, ותהיה מקור להמתנה ונקודת שיא של השבוע.
  • הקפידו לדבר זה עם זו, ולשתף אחד את השני בחוויות היום יום. שתפו את בן או בת הזוג ואת הילדים בחוויות שלכם. השיתוף יוצר תקשורת משותפת, חוויות חדשות של שיחה ביניכם, ויוצר קרבה, ואפילו גורם לצד השני לרות לשתף גם כן. מחקרים מראים שהקשר הזוגי נבנה על בסיס קרבה ושיחה זה עם זו, ולכן חשוב מאוד ליצור שפה זוגית חדשה האחד עם השני. שפה של שיתוף וקרבה.
  • אם רק אחד מבני הזוג מעוניין ביציאה מהמשבר- כדאי שימצא מקום לפרוק את הקשיים ואת הרגשות הקשים שעלולים לצוץ במצבים אלו.
  • ייעוץ זוגי – שיחות עם יועץ זוגי עוזרות לזוגות רבים להתגבר על המשבר בזוגיות, ולצעוד יחד אל עבר זוגיות טובה יותר

ד"ר ליאת ברש מטפלת זוגית מוסמכת ליוותה מאות זוגות אל היציאה מהמשבר הזוגי. בעזרת טכניקות של שיחה, ושיתוף תוכלו גם אתם לצאת מהמשבר, ולצעוד יחד אל עתיד זוגי טוב יותר.