זוגיות, אהבה ומה שביניהם

שלב ההיכרות הזוגי הוא בגדר בחינה של האופי והאישיות של שני בני הזוג. כל אחת ואחד בודקים האם האדם העומד מולם הוא האדם איתו ירצו לחלוק את חייהם ולהקים משפחה. זהו תהליך טבעי לחלוטין. בשלב ההתאהבות הכל נראה יפה ומתאים בשל ההורמונים המופרשים מהמוח לגופנו. האתגר הגדול בזוגיות הוא להצליח לשמר את ההרגשה של ההתאהבות הראשונית ולהצליח לרגש ולהפתיע. זוגיות בריאה היא כזאת הנמשכת גם בימים פחות זוהרים.

קשר זוגי חברי טיפול זוגי liat barash

מהי זוגיות בריאה?

הלוואי ומישהו היה יכול לכתוב לנו את המתכון המדויק לזוגיות בריאה. רגש האדם הנו דבר מורכב ושונה מאחד לשני. הניסיון לתת בנק של עצות לזוגיות מאושרת הוא נחמד אך אין הכרח כי מה שעובד עבור זוג אחד יהיה מתאים לזוג אחר. יחד עם זאת, אנו רואים מגמה קבועה בקרב זוגות בעלי זוגיות יציבה וארוכת שנים. זוגות אשר שוררת ביניהם חברות גדולה וכבוד הדדי יצליחו יותר לשמר את הקשר הזוגי הטוב. לצורך כך נדרשות לא מעט פשרות ויותר מכך הרצון לבצע אותן. יש המגיעים לתובנות הללו אחרי פרק זמן קצר, ויש זוגות אשר יעברו כברת דרך ארוכה ולא תמיד יגיעו אליהן. טיפול זוגי הוא המקום להביא סוגיות הקשורות בזוגיות מול מטפל מוסמך ומקצועי. 

אין מדינה לאהבה

אהבה היא רגש השוכן בקרבנו. אנו מבדילים בין אהבה עצמית לעצמנו ובין אהבה לזולת. אהבה לזולת מתרגמת באופן ישיר למעשים נקודתיים ביום יום שלנו ולמחשבות על מישהו. נושא האהבה העצמית משום מה נחשב לטאבו. בחלק מהתרבויות נושא זה נחשב לאסור, מגלומני ולא צנוע. אנשים ללא מידה של אהבה עצמית לא יצליחו לשרוד קשר זוגי בריא. טיפול פרטני מעלה את ההשלכות של היעדר אהבה עצמית לתודעה שלנו ומציף את ההשפעות שלה על ההתנהלות שלנו. אדם צריך להיות מודע למעלותיו ולערכו האישיים ולקבל הכרה עליהם ממי שהוא חולק את חייו עמו. נוסף על כך, עליו להכיר במעלות ובערך של בן או בת הזוג שלו. זוגיות טובה מתחילה בכבוד הדדי ובכבוד עצמי, משם כבר מתפתחת אהבה.

לתיאום פגישת ייעוץ עמי חייגו: 052-802-9922