התמודדות עם תסכול

בעידן המודרני, אנשים רבים חווים תסכול מהמצב בו הם נמצאים. הפערים העצומים בין המצב הרצוי למצב המצוי מותיר בנו תחושת החמצה תמידית. חווית תסכול עמוקה עלולה לגרום בקלות למצב של דיכאון. חשוב לזכור כי התמודדות עם תסכול וסיטואציות מורכבות בחיים היא עניין יום יומי שבשגרה. יש המוצאים בעצמם את הכוחות לכך ויש הזקוקים יותר לעזרה מקצועית. אין בכך בושה או לייחס לעצמיכם תחושה של כישלון אישי. 

התמודדות עם תסכול בעידן המודרני

הרשתות החברתיות, מסכי הטלוויזיה והאינטרנט הזמין והמהיר בכל רגע גורמים לנו להצפה של תכנים ומידע. המוח שלנו לא מסוגל לקלוט כמות אדירה של תוכן בזמן קצר. ישנם מפרסמים אשר בקיאים ביכולות של המוח האנושי ובמצב הנפשי השביר של העידן המודרני ובונים מסעות פרסום מכווני מטרה. הכוונה למונח העידן המודרני מתייחסת לתרבות השפע והצריכה בה אנו חיים בתחושה מתמדת שאנו חייבים שיהיה לנו את הכל ומהכול. את המוצר הכי חדש, הסדרה החדשה שיצאה וכולי. מסעות הפרסום מכוונים לתת לנו את התחושה שמה שיש לנו לא מספיק טוב לנו ושאנחנו חייבים כל הזמן לשדרג ולהשתדרג. הפסיכולוגיה של עולם הפרסום מכוונת לפערים  הללו וגורמת לנו לא פעם לחוש תסכול. התמודדות עם תסכול באה לידי ביטוי בכל מיני דרכים ושונה מאדם לאדם. יש שיגיבו בקיצוניות ויש שיצליחו לנווט את המסרים לטובתם. טיפול פרטני עוזר רבות להתמודד עם תסכולים שונים ומסייע לחזק את הביטחון האישי והנפשי.

תסכול ודיכאון ומה שבניהם

מצב של תסכול מתמשך אשר אינו מטופל עלול להתדרדר לדיכאון. לאדם אין את היכולת להתמודד עם קשת מתחים עצומה לאורך זמן. הוא מגיע לנקודה בה הוא נשבר. זה מצב טבעי וצפוי כאשר אין לו ביכולתו להתמודד עם המציאות. טיפול בדיכאון מאפשר לאדם לראות את המציאות כפי שהיא ולמצוא את המקומות החזקים בחייו מהם הוא יכול לשאוב כוחות להתמודדות. המתמודדות עם תסכול יכולה לרמז רבות על מצבנו הנפשי העתיד לבוא. לכן, חשוב להיות בשליטה ובבקרה. כאשר אתם מרגישים צורך לקבל כלים ולאוזן קשבת, אל תהססו לפנות לייעוץ ולטיפול מקצועי.

לתיאום פגישה חייגו: 052-8029922