התמודדות עם פחד וחרדה

אנחנו כבני אדם מתמודדים לכל אורך החיים עם סיטואציות מורכבות יותר ומורכבות פחות. כל אחת מהן מעצבת את אישיותנו ומוסיפה נדבך על נדבך לבגרות שלנו. לעתים, המציאות אתה אנו נאלצים להתמודד גוברת על מה שנראה לנו שאנו מסוגלים להכיל כגון התמודדות עם פחד וחרדה. פחדים וחרדות יכולים להופיע בכל מיני שלבים בחיים. כל אחד מגיב אליהם אחרת. חשוב להכיר בעובדה כי יש יד מקצועית מכוונת שיכולה לסייע לכם להתמודד עם נושא זה.

טיפול בדיכאון

התמודדות עם פחד וחרדה בעימות ביטחוני

השבוע שוב נחרדנו ממספר רב של אזעקות צבע אדום ביישובי חוף אשקלון, שדרות ויישובי עוטף עזה. מציאות בלתי נסבלת של התראות אשר יש בהן סכנה קיומית של ממש. הידיעה שיש מספר שניות ספורות לתפוס מחסה מעצימה את תחושת הפחד והחרדה. צלילי האזעקות, הדי הפיצוצים ותחושת חוסר האונים, כל אלה גורמים להפרת השגרה ולחוסר שקט פנימי. לרעשים וללחצים אלה השפעה ישירה על כולנו. מצב של חרדה מצריך טיפול בחרדה, טיפול פסיכותרפיסטי מקצועי המסייע במקרים של התמודדות עם פחד וחרדה. קשה מאוד להכיל את הדאגה האישית לחיינו ולחיי משפחתנו באירועים כאלה. עלינו המבוגרים האחראיים מוטלת המלאכה להיות חזקים ולהישאר בשליטה בכדי שהילדים יוכלו להרגיש שהם מוגנים ובטוחים. 

פחד, חרדה ופוסט טראומה

גם כאשר אנו חושבים כי הצלחנו להתמודד עם פחד וחרדה קיומית אשר חלפו, נותרים בנו הזיכרונות והצלקות מהאירוע. לפעמים יש איזה שהוא טריגר שמציף מחדש את החרדות. זה יכול להיות קול מנוע של אופנוע שפתאום עבר ברחוב שמזכיר לנו תחילתה של אזעקה עולה ויורדת, או שיר ברדיו שמתחיל בצלילים צורמים המחזירים אותנו לחוויה ולפחד. רגשות אלה מובנים ומוסברים לנו בהיגיון אך אסור לאפשר להם לנהל אותנו. טיפול ממוקד מטרה יכול לסייע לנו לטפל בבעיה ספציפית כאשר אנו חשים שהיא מפריעה לנו לנהל את שגרת חיינו. התמודדות עם פחד וחרדה פוגשת אותנו בכל מיני רגעים גם כאשר אנחנו לא מוכנים להם. על כן, חשוב לקבל כלים באמצעות ייעוץ מקצועי והכוונה כיצד להתמודד עם מצבי פחד וחרדה.

אשמח להיפגש אתכם ולסייע לכם להתמודד עם מצבים זהים או דומים. לפרטים ולמידע נוסף חייגו: 052-8029922