התחלה של טיפול זוגי

הגעתם למצב שהיחסים שלכם במשבר? מגוון קשיים, שאינם נפתרים? התחלתם לחפש כל מני פתרונות ותשובות באינטרנט וקיבלתם המון אינפורמציה מאוד מבלבלת ולא ברורה? אערוך לכם קצת סדר:

טיפול זוגי, המוכר גם בתור "ייעוץ זוגי" נועד לסייע לזוגות לפתור בעיות ולהתמודד עם מצבים, שהם לא מצליחים להתמודד איתם בכוחות עצמם. הקונפליקטים עלולים לנבוע מתוצאה של:

תקשורת לא נכונה
חוסר אינטימיות

קשיים בגידול הילדים

אי הסכמות על מטלות

קשר מורכב עם המשפחה המורחבת

משברי אמון

ועוד

מחקרים רבים מצביעים על כך שככל שהתחלה של טיפול זוגי יותר מוקדמת, סיכוי הצלחת הטיפול זוגי הוא הרבה יותר גדול והתמשכותו היא יותר קצרה.

לאיזה זוגות מתאים טיפול זוגי?

טיפול זוגי מתאים לזוגות בכל שלב בחיים: לפני חתונה, לאחר חתונה, כאשר צפות תהיות לגבי עתיד הקשר, תחושת חוסר סיפוק וסוג של "תקיעות". טיפול זוגי יועיל לזוגות בתחילת דרכם המשותפת בדיוק כמו עבור זוגות שעברו דרך יחדיו, זוגות שזהו פרק ב' בחייהם ועוד.

פחד מהמלצה לסיום הקשר

מטפל מקצועי לא יאפשר המלצה על סיום הקשר הזוגי, אלא אם מדובר במקרים קשים, כגון: פגיעה מינית, אלימות, סמים, הפרעות נפשיות וכדומה. הזוג צריך בסיום הטיפול להחליט האם הוא מוכן לאזור כוחות נפשיים ולצאת לדרך חדשה או לפרק את החבילה.

החלטתם שהגיע הזמן להגיע לטיפול? פינתם את הזמן כדי להשקיע ביחסים? כבר התחלתם בצעד חיובי ראשון. בטיפול זוגי נלמד על המורכבות שביחסים, אך יחד עם זאת גם על החוזקות, נציף שאלות, חששות, מחשבות ונדון על השאיפות של איך כל אחד ירצה לראות את עצמו בסוף הטיפול והשינויים להם הוא מייחל.