הקשר בין חיזוק דימוי עצמי והצלחה

ההתנהלות היום יומית שלנו מושפעת מהאופן בו אנחנו תופשים את עצמינו. הבחירות אותן אנו עושים במהלך חיינו והדרך בה אנו בוחרים לחיות, מושפעות לא מעט מהדימוי העצמי שלנו. הדימוי העצמי שלנו מנהל אותנו בכל תחומי החיים: תעסוקה, קריירה, לימודים, זוגיות ועוד. מחקרים רבים מראים קשר ישיר בין חיזוק דימוי עצמי נמוך להצלחה בכל תחום שנבחר. לאחרונה נציגתנו לתחרות האירוויזיון אשר זכתה במקום הראשון, ספרה רבות על עברה המתייחס לדימוי העצמי שלה. 

 

חיזוק דימוי עצמי נמוך

סוגיית הדימוי העצמי מעסיקה רבות את עולם הפסיכותרפיה במובן של חיזוק המטופלים. הניסיון מראה כי אנשים עם דימוי עצמי נמוך נוטים להעריך את עצמם פחות ובכך להאמין כי לא מגיע להם שכר הולם, יחס מכבד או גילויים של חיבה ואהבה. תופעה זו מוכרת וידועה ומובילה מטופלים להגיע לסדרת טיפולים לחיזוק הביטחון העצמי. טיפול פרטני מחדד את המעלות שיש לאדם ומחזק אותו. כל אדם נולד עם כישרונות וחוזקות מסוימים. ישנם דברים שרק הוא יודע לעשות הכי טוב ומצטיין בהם. זה יכול להיות כל דבר המעניק לו תחושת ביטחון ואמונה בעצמו. דרך הטיפול, יש לתת ביטוי לחוזקות של האדם, לחזק אותו דרכן ולהראות לו כיצד הוא מסוגל להצליח. להצלחה שלנו בחיים יש קשר ישיר לדימוי העצמי שלנו, לכן ככל שנחזק אותו כך נוכל לנווט את דרכינו להצלחה.

דמוי עצמי נמוך אצל ילדים

טיפול בדימוי עצמי נמוך בקרב ילדים חשוב על אחת כמה וכמה. ילד עם דימוי עצמי נמוך יגדל להיות מבוגר החי בתחושה שלא מעריכים אותו וחסר ביטחון עצמי. על כן, חשוב לטפל בנושא חיזוק דימוי עצמי באמצעות טיפול בילדים ונוער כמה שיותר מוקדם. נציגתנו לאירוויזיון ספרה בראיונות עמה כי בילדותה סבלה מהצקות בשל משקל גופה ומבנה גופה. הדימוי עצמי שלה היה מושפע מכך. היא כל הזמן ניסתה להשוות את עצמה לתכתיבים חברתיים וכתוצאה מכך נגרם לה מפח נפש גדול אשר המשיך לאורך שנות בגרותה. כאשר למדה לקבל ולאהוב את עצמה קרה דבר מופלא. העולם כולו התאהב בה, בכישרונותיה וביופייה הפנימי והחיצוני כאחד. 

לתיאום פגישה אישית חייגו: 052-8029922