הפחד מלהיות לבד בגיל 50

הסדרה החדשה שיצאה לאחרונה "לאהוב את אנה" בערוץ קשת 12, מציפה חרדה שהמון אנשים חוששים ממנה: "למצוא את עצמך רווק בלי ילדים בגיל 50". הסדרה מבוססת על חייה האמתיים של אנה, שלא מוותרת על מציאת אהבה, אך יחד עם זאת חווה המון קשיים ותסכולים פנימיים, שמונעים ממנה להיפתח ולחוות את חווית הדייטים במלואה. המעצור העיקרי של אנה היא תכונה שמאפיינת המון אנשים: שיפוטיות. כפי שניתן לראות בסדרה, אנה לא "מתפשרת" ובכל פעם שנתקלת באדם ששונה מאורח החיים שלה היא מאוד נבהלת ונסגרת. אך האם זוהי נקראת התפשרות? על כך נדבר במאמר הבא שלי בנושא "הפחד מלהיות לבד בגיל 50".

הרצון להיות בזוגיות

אין אדם שלא רוצה להיות בזוגיות, כל אחד מאתנו צריך את החום, החיבוק, המילה הטובה והתמיכה מהפרטנר שלנו לחיים. לרוב האנשים, זוהי לא תחושה נעימה להגיע לבית ריק לאחר יום עבודה ארוך, למיטה ריקה וכך להתחיל שוב את היום, לבד. אנחנו כמהים לזוגיות ועוד מאמינים באהבה  מהאגדות, של "הנסיכה והנסיך על הסוס הלבן", הנסיך שיגיע ויציל אותנו מעולם הרווקות וימלא את כל חיינו באושר רב. אך האם זוהי המציאות? האם הגישה הזו נכונה? ובאמת יכולה להוביל אתכם לזוגיות? התשובה היא לא. איני אומרת שלהיות אופטימיים ולהאמין באהבה זהו דבר לא טוב, להיפך, זוהי הגישה הטובה ביותר, אך כאשר ה"אמונה" הופכת לאשליה, כאן מתחילה הבעיה.

המעשים שלנו כדי להיות בזוגיות

רצון זהו דבר מצוין, אך מהן הפעולות, שאנחנו נוקטים על מנת להיות בזוגיות? זוהי שאלה, שחשוב מאוד לשאול את עצמינו. האם אנחנו מספיק פתוחים? מכילים? מקבלים? את עצמינו וכך גם את הסביבה שלנו?. פתיחות וחוסר שיפוטיות, אילו שתי תכונות מאוד חשובות על מנת להצליח בזוגיות, הרי להיכנס לזוגיות, זוהי לא בעיה, להישאר שם זהו הקושי הגדול וכאשר יש פער מאוד גדול בין הרצון שלנו למה שבפועל אנו עושים על מנת לגרום לזוגיות להצליח, זהו הזמן לחשוב עם עצמינו, מה עלינו לעשות על מנת להשתפר? טיפול פרטני, אחד על אחד, בו אתם חושפים את הרגשות שלכם והמחשבות שלכם, יכול לחולל שינוי מאוד גדול, בתפיסה שלכם כלפי בן או בת הזוג "האידיאלי" מבחינתכם.

יש משפט מאוד נדוש, אך גם מאוד נכון: "מחשבה יוצרת מציאות", כאשר תהיו יותר אופטימיים, פחות שיפוטיים ותראו את הצד הטוב בתוך כל סיטואציה של דייט והיכרות עם אדם חדש, לא בהכרח רק לזוגיות, אלא בכל היבט בחיים, תראו שבדרך הזו, הכל יכול להיות הרבה יותר פשוט.

לתיאום פגישה עימי חייגו 052-8029922