אמפתיה כבסיס לקשר בריא בין הורים לילדים

גיל העשרה הוא שלב משמעותי בהתפתחות ילדינו, בו הם מגבשים את זהותם ונחשפים לעולמות חדשים. במהלך תקופה זו ילדינו עוברים תהליכים חשובים כגון: מבחנים ארציים בחטיבה, מבחני בגרות בתיכון, מבחני צו ראשון ואף הכנות קדם צבאיות המשפיעות רבות על המשך שירותם בצבא.

אמהות ובנות הורות ומשפחה

 

בתור הורים, אנו רוצים לכוון את ילדינו לקבל את ההחלטות הטובות ביותר עבורם, אך לפעמים לא מצליחים למצוא את הדרך לייצר תקשורת מכבדת ואמפתית הגורמת לילדינו באמת להקשיב וליישם את דברינו ולנו ההורים לרצות ולהמשיך להיות נוכחים בשיחה.

אמפתיה או כספומט?

פעמים רבות אנו נקלעים למצבים בהם אנו מרגישים שילדינו מקשיבים לנו רק בידיעה שהם עומדים לקבל משהו חומרי, לדוגמא כסף לבזבוזים ויציאות עם חברים, משמע אנו הופכים לכספומט מהלך ולא לישות חיה וקיימת. מצב זה גורם לנו בתור הורים להמון תסכול ולרגשות מעורבים וקשים, הדרכת הורים עוזרת רבות להתמודדות עם רגשות אלו.

חיזוק האמפתיה בקשר

אנו מאוד רוצים תקשורת פתוחה עם ילדינו, להיות שם בשבלהם, לקבל אותם כפי שהם, מבלי לשפוט אותם וגם ילדינו זקוקים לזאת, טיפול משפחתי יכול לתרום רבות להגשמת מטרה זו. כדי ליצור את מערכת היחסים הזו, את האמון ההדדי, ההקשבה וההבנה צריך לעבוד על האמפתיה בתור בסיס לקשר רגשי, בריא ומשמעותי. בכדי לעבוד על כך יש להמשיך ליווי של טיפול מקצועי.

לתיאום פגישה עמי חייגו: 052-8029922