אלימות כלפי ילדים

לאחרונה היינו עדים למקרה המזעזע בו אב רצח את בנו ושם קץ לחייו. סיפור טרגי וקשה אשר גורם לכולנו לנוע באי נוחות על הכיסא כאשר שומעים אותו. על פי הפרסומים שעלו בתקשורת עושה הרושם כי מדובר במשפחה נורמטיבית וכי אף אחד מקרובי המשפחה לא ראה רמזים לגילויי אלימות כלפי ילדים או האישה. מקרה זה, כמו מקרים נוספים רבים, מעלה סימני שאלה רבים בנוגע להתנהגות אלימה כלפי ילדים בתוך המשפחה. 

בגידה שהתגלתה במקרה

אלימות כלפי ילדים בתוך המשפחה

ילדים קטנים הם חסרי הגנה אל מול אלימות הורית כלפיהם. לצערנו, אנו שומעים על יותר ויותר מקרי רצח של ילדים במשפחה כאקט של ענישה של אחד מבני הזוג. כאשר זוג נקלע למשבר זוגי או מבוי סתום בתהליך הפרידה או הגירושין, ככל הנראה הרצון לנקום ולהכאיב לזה לזה מעביר את אחד מבני הזוג על דעתו. ישנה חשיבות עצומה לטפל בבעיות על ידי טיפול זוגי בכדי לא להגיע למצב של איבוד שפיות זמנית או ביצוע מעשים קיצוניים כגון רצח והתאבדות. 

לתיאום פגישת ייעוץ השאירו פרטים או חייגו: 052-8029922



    כיצד להימנע מתופעת אלימות כלפי ילדים

    אלימות כלפי ילדים היא תופעה אסורה שיש לעקור אותה מהשורש. הורה מכה או מתעלל נפשית בילדיו צריך להבין שיש לו בעיה ולטפל בעצמו. יש היום תכניות רבות לטיפול באלימות בתוך המשפחה ולטיפול בשליטה בכעסים. טיפול פרטני לאדם כזה יכול לסייע רבות בהתמודדות עם כעסיו ועם תסכוליו. הדרך הטובה ביותר ללמוד שליטה עצמית היא ההבנה שאין להשליך את הזעם האישי על הילדים וכי הם אינם הבעיה ואינם מהווים הפתרון לבעיה. הפגנת אלימות כלפי חסרי ישע רק מעצימה את מעגל האלימות הזדוני ואינה מטפלת בבעיה עצמה. יש לגלות אחריות אישית ולהקדים את הטיפול כמה שיותר מהר.

    טיפול באלימות במסגרת משפחתית

    ישנם מקרים בהם בעיות בתוך המשפחה מובילות לאלימות. כאשר מצב כזה מתרחש, כל המשפחה נפגעת קשות. אלימות בתוך המשפחה פותרים באמצעות טיפול משפחתי. יש לתת חשיבות עליונה לטיפול בבעיות כאשר הן נוצרות ולפתור מחלוקות וסכסוכים למען הבריאות הנפשית של כל בני המשפחה. נוסף על כך, השילוב של הטיפול הפרטני והטיפול הזוגי עם הטיפול המשפחתי עשוי לסייע לפתור את המשברים, לצאת מהם מחוזקים והחשוב מכל, למנוע מקרים של אלימות כלפי ילדים בתוך המשפחה.