איך לעבור את החגים יחד בלי לריב

חג הפסח מגיע ממש עוד מעט ואתו הלחץ מהמחויבויות המשפחתיות עם מי לבלות את ערבי החג. על אף שבחג זה ישנם שני ערבי חג, אנו שומעים מחברים, מאחים ומקרובי משפחה על מריבות אדירות בין בני הזוג שעיקרן אצל איזו משפחה לחגוג את ערב ליל הסדר. גם בפסח, חשוב לעבור את החגים יחד ללא מתחים וללא מריבות. ניתן לעמוד בכל המחויבויות המשפחתיות וגם ליהנות מחופשה משפחתית מבלי לקלקל את הקשר הזוגי.

בגידה שהתגלתה במקרה

לעבור את החגים יחד ולהישאר שפויים

חגי ישראל רוויים בלא מעט מתחים ולחצים. במיוחד בשני החגים העיקריים בשנה: ראש השנה ופסח. האמת היא, שזה ממש לא מוכרח להיות כך. ניתן לעבור את החגים יחד ולהישאר שפויים. כמו כל סיטואציה בחיים רצוי להיערך לימים המאופיינים במשפחתיות יתר באמצעות תכנון מוקדם. כאשר מזהים "מוקשים" או סיטואציות הצפויות להיות בעייתיות לאחד מבני הזוג, חשוב לקבוע פגישת טיפול זוגי ולהציף את הבעיה. כאשר מודעים לקושי ויותר מכך אף צופים אותו, ניתן לצלוח את החגים עם התחשבות והכלה. לעתים, רק הכרה בקושי של אחד מבני הזוג ועצם ההבנה מסייעת לעבור את ערב החג ביתר קלות. לעתים נדרש טיפול מעמיק יותר. החשוב ביותר הוא לא להשאיר את המצב ליד המקרה. יש להגיע מוכנים ולתמוך אחד בשני.

אפשר לעבור את החגים יחד וליהנות מהם

החגים מהווים הזדמנות נדירה לצאת משגרה וליהנות מאווירה חגיגית לאורך זמן. אנו נערכים המון לקראת החגים: מנקים, מסדרים, עורכים קניות, חושבים על תפריטים, אך מה עם הניקיון לנשמה? מה עם ההיערכות הנפשית? ישנם לא מעט אנשים שמרגישים תחושות של מצוקה בחגים ומעדיפים את השקט שלהם מבלי להיות נוכחים בכל מיני מפגשים משפחתיים. טיפול פרטני יכול לסייע בחיזוק ההערכה העצמית והביטחון העצמי של כל אחד מאיתנו. אנו שומעים רבות על קונפליקטים בין כלה לחמות, בין בני זוג לילדים מזוגיות קודמת ועוד דוגמאות. על-ידי היערכות מוקדמת לכל הנושא המשפחתי בחגים, ניתן ליהנות מאווירת החג, מהחופש ואפילו לצאת מחוזקים ומאוחדים יותר. החגים עושים לנו טוב, בואו נהנה מהם ביחד. 

אשמח לסייע גם לכם להיערך לתקופת החגים
לתיאום פגישת ייעוץ חייגו: 052-8029922